Jaké mají být vaše webové stránky?

Věc, bez které to v online světě prostě nebude fungovat. Vaše webová prezentace je ostrov v moři internetu, kam zvete ty, kteří touží v zásadě po alespoň jedné ze tří věcí…

  1. Po smysluplných informacích
  2. Po řešení svých problémů
  3. Po zábavě

Pokud tedy přivedete návštěvníka na své stránky, tak by tam měl snadno a rychle najít právě alespoň jednu z těchto věcí. Rozhodně nehledá to, aby byl ohromený vašimi stránkami, jak se běžné marketingové agentury snaží svým klientům namluvit.

Je jedno jste-li architekt nebo developer, vaše webová prezentace by měla být vaším výkonným obchodníkem na „veletržním stánku“, který pracuje nonstop. Měla by jasně vysvětlit, v jakém oboru pracujete, co umíte a nabízíte, s čím můžete svým klientům pomoci a nabídnout tak rychle pomocnou ruku při řešení jejich problému.

Už to slyším „…ale náš obor je tak široký, že je těžké dostat na webové stránky vše, co bychom chtěli…“. Ano souhlasím, je to těžké. Ale když je to těžké pro vás co chudák ten návštěvník? Je těžké si vybrat, co je důležité a co tolik ne. Ale výběr je nutnost. Zaměřte svou prezentaci na to, co umíte nejlépe nebo na to, co vás nejvíce baví anebo co přináší největší zisk. Pokud na stránky „nacpete“ všechno, tak sice budete vypadat jako profesionální firma s velkým záběrem (budete se chlubit, jak to po vás marketingová agentura chce, jde jim přeci o co největší rozpočet), ale ztížíte tím svému zákazníkovi orientaci a než se vám „prokliká“ k podstatným informací, tak odejde, protože to pro něj bude příliš složité a náročné. Většina z nás má však ráda jednoduchost a přímočarost.

Webové stránky mají zákazníkům pomáhat a ne je zdržovat. Nejde tedy vlastně o prezentaci firmy samotné, ale o prezentaci výhod a přidané hodnoty, kterou jim vy nebo vaše firma nabízíte. Užitek musí být „cítit“ z každé stránky a z každého textu.

Pokud připravujete webovou prezentaci nebo pokud si chcete sebekriticky zhodnotit vaší stávající prezentaci, tak si upřímně zodpovězte následující otázky:

  1. Je na první pohled (cca 3) patrné, v jakém oboru pracujete a čím přesně se zabýváte?
  2. Podle čeho poznají zákazníci na první pohled, v čem jim můžete být užiteční?
  3. Jaké informace o vás řeknou, že jste ta pravá osoba (firma), která jim bude umět pomoci?
  4. Jakým způsobem dáváte najevo, co mají udělat vaši zákazníci, když už přijdou na vaše stránky? Jakou akci mají provést? Nebo mají jen tak odejít?
  5. Umí vaše stránky pomáhat klientům ihned a ZADARMO?
  6. Jak si říkáte svým zákazníkům o zanechání kontaktu?
  7. Kolik kontaktů denně dokáží vaše stránky získat?
  8. Jsou vaše kontaktní údaje v dosahu maximálně na první kliknutí?

Trochu jsem to na vás naložil, že? Omlouvám se J

Dnešní doba je velmi rychlá až překotná. Informace se na každého z nás valí neskutečnou rychlostí a v obřích rozměrech. Pro úspěšnou prezentaci tedy víc než kdy jindy platí, že v jednoduchosti je krása. A já si k tomu dovolím doplnit, že v akci je síla.

Říkáte si, já obchody přes internet nedělám? Nebo v našem oboru se to nedělá? Tak to právě začněte dělat jako první. Doba se změnila. Nová generace chce také doporučení, ale od internetu se nehne, a když chtějí to své „doporučení“ tak zase od internetového „kamaráda“ někdy i neznámého.

Pokud se má firemní web stát hlavním marketingovým a komunikačním nástrojem vaší firmy a při minimální údržbě přivádět nové zákazníky, potom je vhodné věnovat tvorbě internetových stránek dostatek času i peněz.