Lze nedělat marketing? – rozhovor s Jiřím Šimůnským

Když mě zástupci CEE Investment oslovili s nabídkou a představili mi koncept připravovaných firem, tak mi to vyrazilo dech, protože s takovou promyšlenou strategií jsem se za poslední roky ve stavebnictví resp. v projekční činnosti nepotkal. Následně jsme se bavili o marketingu, mých plánech, nápadech a vizích.

Jaká je vaše vize?

Moje vize spočívá v pomoci firmám a jednotlivcům, kteří jsou profesně úspěšní. V dalším rozvoji jim brání nedostatek znalostí a zkušeností v oblasti marketingu, obchodních dovedností nebo někdy to může být strach ze změny, přešlapování na místě v domnění, že někam kráčí a další oblasti, které se dají zvládnout pomocí např: mentoringu nebo koučování. Rád učím lidi překonávat překážky a zvládnout dovednosti, na které si doposud netroufali.

Při pohovoru jste prý dostal zajímavou otázku: Jestli lze „nedělat“ marketing?

Ano, dostal. Mám na to svou vlastní teorii. Každý z nás dělá v každém okamžiku jistý druh „osobního marketingu“. Snažíme se sami sebe „prodat“ svému okolí, své rodině, svým přátelům, kolegům, šéfům, ale i cizím lidem. Chceme na ně dobře působit a vytváříme tím svou image. Předkládáme jim své příběhy, zkušenosti, úspěchy i nezdary. V podstatě propagujeme svůj život a do této propagace promítáme své sny a cíle. Někdy vědomě, někdy nevědomě. Tento svůj marketing provádíme více či méně „hlasitě“. Marketing zaměřený na obchodní výsledky může fungovat na podobném principu a někomu to tak může dokonce i stačit. Pak se ale dostaneme do okamžiku, kdy to nestačí a je potřeba použít „zesilovač“. A tímto zesilovačem jsou již nástroje např. online marketingu jako je reklama na Google, na Seznamu, na Facebooku a tak. Pomocí těchto nástrojů křičíme do světa dostatečně hlasitě a „prodáváme“ svou práci. A ten zesilovač má spoustu tlačítek a nastavení, pomocí nichž se marketéři snaží naladit tu správnou hlasitost, sílu a čistotu zvuku, která bude dobře slyšitelná pro skupinu, které chceme svůj „příběh“ vyprávět. Všimněte si, že říkám „vyprávět“. Není to totiž o jednorázové akci, ale dlouhodobém povídání si s těmi správnými lidmi o tom, co chtějí slyšet a vy jim k tomu máte co říci. A to už vyžaduje plán, přípravu, strategii a cíle.

Jak můžete být svým klientům prospěšný?

Myslím si, že mám celkový přehled o dění v marketingu a dokážu z něj vybírat ta správná řešení pro daného klienta. Prostě mě baví výzvy. Jsme rád, když se druhým daří díky mému přičinění. V GoBrand se obklopujeme profesionály a snažíme se společně naladit tu správnou frekvenci :-).